Gods aanwijzingen naar YWAM Townsville

25 april 2017

Ik ga jullie nu uitleggen hoe God mij duidelijk heeft gemaakt wat zijn plan met mijn leven is voor na de DTS.

Ik toen ik in Australië vaker gebeden tot God en gevraag wat Hij wil dat ik ga doen na de DTS. Ik had destijds helemaal geen enkel plan voor als ik weer thuis was. Dit maakte me wel een beetje ongerust, maar ik vond het ook wel een uitdaging om zo op God te vertrouwen. Ik bad: Heer, ik weet nu nog niet wat uw plan is met mijn leven, maar ik vertrouw dat U het op de juiste tijd aan mij bekend zal maken.

De dag nadat ik dit gebeden had vertelde ik tegen een van de leiders: ''Ik weet helemaal niet wat ik moet doen na de DTS! Ik ben aan het bidden, maar ik zou het echt niet weten!'' Het eerste wat ze terug zei was:''Ik denk dat je bij YWAM moet blijven''. Mijn reactie was meteen Nee!!! Ik wil absoluut niet bij YWAM blijven. Dat is echt niets voor mij hoor! En toch was zij er zeker van dat ik dat moest doen.

Toen begon ik te denken, misschien is dit wel Gods wil. Aangezien ik gisteren ervoor had gebeden zou dit best kunnen dat dit God is die dit tegen me zegt. En ineens begon het idee me wel aan te staan. En al snel zei ik tegen haar:'' Weet je, eigenlijk zie ik dat best wel zitten!''. Maar zei ik, ik ga er eerst nog verder voor bidden. Als dit echt van God is zal hij het ook via andere wegen bekend maken.

En zo kwam de volgende aanwijzing. De baas van de school kwam naar me toe en voelde sterk dat God wilde dat ik bij YWAM zou blijven! Nu dacht ik ok het is duidelijk,ik moet bij YWAM blijven!

Wat ik er ook nog bij moet zeggen is dat ik al die tijd het verlangen had om terug naar huis te gaan voor 3 maanden en daarna weer terug te gaan naar Australié voor 2 jaar. Waarom weet ik ook niet, maar dat wilde ik heel graag.

Maar goed. Ik had nu dus 2 dingen die ik zeker wist:

1. Ik ga terug naar Australië

2. Ik ga bij YWAM werken

Voor de rest wist ik het nog niet precies. Dus ik ging verder met bidden. Het was een paar dagen later toen ik ergens alleen aan het bidden was en vroeg wat God wilde. En ineens kreeg ik in mijn gedachten: YWAM ships.(Dit is een medisch schip van YWAM). Ik dacht wow dit is wel heel apart. Ik had 3 jaar geleden ooit iets hiervan op internet gezien en toen was ik helemaal enthousiast geworden. Maar omdat het zo onmogelijk leek om daar te gaan werken ben ik het maar niet verder over gaan dromen.

Dus toen ik dit doorkreeg met bidden werd ik zo blij! Ik dacht wow Jezus. Als dit echt uw wil is dan antwoord U echt de verlangens van ons hart! Maar... Ik twijfelde toch nog. Ik zei ok Heer als dit van U is bevestig dit dan ook via andere wegen. En dat deed hij dus ook!

Een week later vertelde ik een andere leider dat ik bij YWAM zou blijven, maar nog niet precies wist was. En het eerste was hij zei was: '' Jij moet naar het YWAM schip gaan! Dat is echt wat voor jou!''. Toen hij dit zei stond ik een beetje perplex te kijken. Ik dacht hoor ik dit nu goed? Dit was dus wel een heel duidelijk antwoord van God.

Diezelfde avond belde ik mijn moeder op en vertelde haar dat ik voelde dat God wil dat ik op het schip ga werken. En het eerste was mijn moeder zei: '' Oma zei ook al dat je op het schip moet gaan werken!''.

Toen ik dat hoorde wist ik het helemaal zeker dat dit Gods plan was voor mijn leven. Ik had hier namelijk helemaal niet met mijn moeder over gepraat of met oma. En schijnbaar kwam oma er zelf mee.

Dus nu wist ik het helemaal zeker: Ik ga naar Australië en ik ga werken op het YWAM schip.

Maar nu kwam de volgende vraag. Hoe kan ik op zon schip werken en voor hoelang?

Dus ik heb meteen contact opgenomen en hun vertelden me dat ik een opleiding kan doen zodat ik bij de leiding kan gaan. Deze opleiding is 2 jaar. En tijdens deze 2 jaar zal ik werken op de YWAM school in Townsville (waar de thuisbasis is van het schip) en zal ik ook op het schip werken, ideaal dus!

En als u het nog herinnerd had ik in gedachte om 3 maanden thuis te blijven en 2 jaar naar Australië te gaan. Nou de 2 jaar in Australië was dus al uitgekomen! Nu de 3 maanden thuis nog. Dus ik ging meteen kijken naar de datum van wanneer de school start. Hij start 17 Juni. Dus ik ging tellen en ik kwam precies erop uit dat ik 3 maanden thuis zou zijn! Dit was echt apart!. Zelfs dat zo'n gekke gedachte bevestigd wordt.

Dus om het verhaal kort te vatten.

15 Juni zal ik vertrekken naar Townsville in Australië. Hier ga ik bij YWAM een opleiding doen die 2 jaar is zodat ik bij de leiding kan werken. Tijdens deze 2 jaar zal ik op de school maar ook op het schip werken.

Het schip  is een medisch schip dat naar Papoua- New Guinea gaat om hulp te verlenen aan de arme mensen daar.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl